onsdag 14 januari 2009

Ooops

För att få lite koll på ungefär vad jag kan tänkas spara med köpstopp så har jag kollat alla räkningar för andra halvan av 2008 (jag är inte sån som sparar alla papper 10 år, jag rensar 2 ggr/år) Alltså räkningar på allt som jag beställt på internet och reklamerbjudanden jag svarat på. Och allt jag betalt med kort( allt onödigt alltså, mat och sånt har jag såklart inte räknat). Tillkommer gör då det jag betalt kontant, vilket jag inte har en aning om hur mycket det är.
Hela 8000 kom jag upp i! mycket mer än jag trodde. Om det gick lika mycket första halvan så runt 16000 på ett år. Kanske 20 000 om jag räknar med kontantköpen. Rena vansinnet, med tanke på att jag nästan bara handlar på rea och svarar på "gratis" erbjudanden. Och bor i en byhåla utan affärer.

Vart gick dessa 8000 då. Jo till kläder och skor för mig och M, tidningar, böcker, bokklubb, hälsopiller, tyger, filmer, cd, club choklad, panduro m.m. m.m. Och det allra mesta har varit typ "prova 3 nummer av denna tidning för 49 kr och få en premie." Prova dessa piller för bara en krona" "Köp 5 filmer betala för 1" "köp 3 böcker för bara 9 kr/st" "Få 30% på din order" och så all rea, ellosrea, lindexrea, pandurorea, rea hit och rea dit. Men många bäckar små... blir förfärligt mycket tydligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar