onsdag 29 april 2009

Tjohoo, det är julafton.

Nu har dammsugaren kommit :-) , ja, fläkten oxå, men den tänker jag inte packa upp, den blir väl i bästa fall installerad till helgen. Men vilken dammsugare. Jag trodde det var nåt fel på den. Den hörs ju knappt! Den låter ungefär som en skotork. Jämfört med den gamla som låter som ett jetplan. Nu ska här dammsugas! Det är sandigt värre här, med en grusgård och hundar som springer ut och in hela dagarna. Så gör jag miljön en god gärning samtidigt och låter bli den gamla energislukande jetmotorn.

3 kommentarer:

  1. God jul då! Här i Göteborg är det sommar. Typ. Låter härligt med en ny dammsugare. Vi ärvde min mormors gamla för ett antal år sedan. Stor och klumpig. Men den låter faktiskt inte jättemycket. Men jag undrar hur energieffektiv en är...

    SvaraRadera
  2. Grattis, skönt att slippa jetplanet!
    Och apropå spisfläkt:
    Vi har också ny fläkt och DEN är helt tyst. Jag var väldigt skeptisk i början. Trodde liksom att de SKULLE låta. Frågade maken om den verkligen var på. Däremot slår den av sig - av sig själv med en SMÄLL. Man vänjer sig aldrig, jag hoppar högt varje gång!

    SvaraRadera
  3. Är det inte så att ju äldre desto mer energikrävande?
    Jag hoppas att fläkten är ännu tystare, kommer inte ihåg, gick mest på design där faktiskt, den ser man ju så väl.

    SvaraRadera