fredag 8 maj 2009

Köpa och inte köpa

En tur till stan igen då. Den vanliga matrundan på Coop blir det, har hört att dom börjat möblera om, en del av utbyggnaden är visst färdig. Men då har dom väl säkert stängt av den gamla delen som ska renoveras. så det är väl nytt kaos, och man hittar väl ingenting.
Ska även till granngården och köpa hönsnät (ja inte till mig då, jag ska inte buras in, hoppas jag...) kaninerna ska flytta ut nu och få en hage att skutta runt i, samtidigt som den hindrar att rävar och annat tar sig in till dom. Kanske inte absolut nödvändigt, men, det känns tryggare, och dom får ett bättre liv med större utrymme. Och det är ju inte till mig personligen, så mitt eget köpstopp bryts inte.

Själv ska jag låta bli att köpa ett par arbetsbyxor. Kom ett reklamblad från just granngården igår, med ett par snygga byxor, precis vad jag behöver. Dom som har hängt med under husbygget är så söndertrasade och lagade så många ggr så det är mer sytråd än tyg i dom. Men, jag SKA INTE köpa! Jag har säkert några gamla jeans längst in i garderoben som jag kan offra istället. Är ju ganska onödigt egentligen att köpa nya snygga arbetsbyxor för 399 som ändå blir förstörda och full med målarfärg på en gång, när jag har massa jeans som jag köpt för alltifrån 1 krona på tradera. Och jag skulle tro att dom dyraste jag äger kanske kostade 299. Levi´s och sånna dyra som jag köpte förr i tiden kommer inte längre in i min garderob. Om det inte är second hand förstås.

En lampa i bilen lyser inte, och det måste man ju ha om man ska vara laglig, så det måste också inhandlas.
Och så ska ett recept hämtas ut, men medicin räknas ju som nödvändigt.
Kalas igen i morron, men presenter kommer från presentlådan, så inget ska köpas.

Om tre veckor fyller den sista i familjen år. Vad gör jag åt det då??? Köpa eller inte köpa nåt? Vuxna är väl inte så noga, fast han börjar få ont om hela sockar, kanske får bli det. Men jag hinner in till stan en gång innan dess så jag har lite tid att fundera.
Vad gör ni andra som har köpstopp? får era respektive presenter?

3 kommentarer:

  1. Presenter är det jag tycker är allra svårast. Jag önskar att jag kunde vara mycket mer kreativ och ståndaktig och inte köpa några presenter. Men det lyckas inget vidare. Senast i onsdags blev det biocheckar till svärföräldrarna som tack för hjälpen med barnen denna veckan. Dottern som fyller år nästa vecka kommer dock att få en begagnad cykel.

    SvaraRadera
  2. Hej, yngste sonen fyllde den 9 maj och maken dagen innan. Jag köpte till dem båda. Däremot fick maken bara "nyttiga" saker som han ville ha; en ny ugnsform i plåt (?) med galler i. Den gamla var vedervärdig. En lampa han sett och tyckte om, rakgel och presentkort i klädaffär.
    Sonen fick några leksaker. Snart vill han väl bara ha dataspel o sånt så jag tycker det är roligt så länge man kan köpa ett flygplan t.ex.
    Men nu fyller ingen förrän i oktober! Så nu ska jag snåla o streta igen!

    SvaraRadera
  3. köp sockar bara de inte kostar mer än 29.90..:)

    SvaraRadera