måndag 19 oktober 2009

Man tager vad man haver

Nu har jag gjort om i hallen. Ja jag har faktiskt gjort om i halva huset, men det är en annan historia..
Jag ville ha nån slags byrå för att slippa ha alla vantar i en cykelkorg på golvet. Istället för att köpa en ny möbel för vantförvaringen, och köpa en vägglampa för att få lite mer ljus dit, så har jag tagit befintliga grejer. En hylla/ bänk eller vad man nu ska kalla den. Tror den kallas för vägghylla på Ikea, fast så har jag inte använt den... jag hade två stående på varandra med ben på den undre. Där fanns prydnadssaker och en del annat småskrot. Den delades på och nedre delen står nu i hallen, med en lampa på och en stor korg ovanpå och en liten korg och ett par lådor under. Den övre delen av hyllan är vänd lodrätt så det blev som en helt annan möbel. Och där har jag nu endast några enstaka stora grejer, allt annat smårassel är undanplockat.

Så vad jag vill ha sagt är att man kan få ett nytt hem utan att spendera ett öre. Möblera om, byt rum, plocka fram eller plocka bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar