torsdag 1 oktober 2009

När man inte gillar närproducerat

Det ska väl vara bäst att i första hand välja närproducerat och i andra hand ekologiskt. Men vad gör man när det närproducerade inte faller en i smaken?
Vårt mejeri kan inte göra mejeriprodukter! När det gäller mjölk så köper vi mest låglaktos. Men Norrmejerier har slutat med det och säljer bara laktosfri, som är nästan dubbelt så dyr som arlas låglaktos, varför??? Det klart att jag väljer arlas då.
Vi är inga filätare utan föredrar youghurt. Men Norrmejeriers är inte god! Min favorit är inte ens svensk... Deras grädde och creme fraishe gillar jag inte heller, Milda tycker jag är bäst där.

Så ska man köpa det man inte gillar, bara för att det är bättre för miljön? Eller köpa det man tycker om?


1 kommentar:

  1. Köp det du tycker om. Nu tror jag inte på konsument makt heller, men produkter från Israel köper jag aldrig.

    SvaraRadera