lördag 16 januari 2010

En dag kvar i ungdom

Finns det trettifemårskriser? I morron är jag närmare 40 än 30. Känns inte riktigt bra... Snart har halva livet gått. Samtidigt som de är hela 30 år kvar till pension, de känns inte heller bra... 30 år av trassel med försäkringskassa, arbetsförmedling och allt tjafs som varit senaste åren. De vill man ju gärna slippa. Förhoppningsvis försvinner denna regering för all framtid till hösten, kanske de blir bättre då. Kanske alla vi som inte är fullt friska får våra liv tillbaka då.

Nej inte ska vi vara negativa, nånting bra har nog resten av livet att erbjuda.
Denna sista dag på rätt sida ska ägnas åt bakning och smörgåstårtetillverkning. Så morrondagen kan ägnas åt att fika hela långa dan. Grattis till mig

2 kommentarer:

  1. Grattis! Själv fyller jag 36 på måndag så jag har klarat av det där året. Tack och lov är jag frisk och slipper därmed en del av dina bekymmer. Jag gillar i själva verket att bli äldre. Jag tror att jag blir lite visare och mindre neurotisk för var år som går. Önskar dig en trevlig helg och ett bra år!

    SvaraRadera
  2. Jag hade en lite tid av eftertänksamhet vid 39 års ålder... Blev det inge mer..inge bättre än så här?..
    Men, oj, vad det finns mycket mer! Härligast blev det efter 50.. inombords i alla fall.. :-)
    Nu blir jag 6-ig till sommarn.. Ja, det är en 6:a i åldersiffran i alla fall.. Å det känns bara bra!!
    5 år till pension.. hmmm...dee skulle gärna kunna vara liiite mindre.. Eller att ett nytt jobb fanns runt hörnet då kanske jag vill jobba till 69. Någon som har ett erbjudande? .. Klarar av allt, eller så kan jag lära mig.

    SvaraRadera