onsdag 10 november 2010

Pyssla bort julstressen

Läser i topphälsa om julstress och att man ska pyssla bort den. Och de håller jag med om. Varför stressa upp sig till jul. Pyssla är ju kul :-) Terapi... Så pyssla mera, och koppla bort stresstankarna.

Det är meditativt att koppla av hjärnan helt genom att göra något repetitivt

De skrivs om att de finns forskning som visar på att blodtrycket sänks när man stickar. De var ju kanske inte så bra för mig då som redan har för lågt blodtryck. Eller så är de därför jag har de, för att jag pysslar. Just nu stickar jag faktistk, men de händer inte ofta, jag kan inte läsa stickmönster...

Och så tipsar dom om en ny bok: Julpyssel de lux av Josefin Ekman. Kanske kan va nåt? En adventspresent eller julklapp till dig själv eller nån pysslare.

2 kommentarer:

  1. Klart man kan pysla bort stress, man gör de ju för att d eär kul så man blir ju lugn

    SvaraRadera
  2. Det låter ju mysigt med att pyssla :) Men efter pysslandet är det bara ännu mer städning som väntar. Men du kanske redan har rent hos dig :)

    SvaraRadera