måndag 22 juli 2013

Köpstoppet

Denna blogg hade ju sin början när jag under ett helt år hade köpstopp. Det har jag inte haft sen dess, men jag har börjat tänka till lite mera. Att köpa bara för att det är billigt fast man egentlgien inte behöver, bidrar bara till att det blir mindre och mindre plats hemma, och pengarna går til en massa onödigt. Istället för att satsa på nånting som verkligen är bra. Som att renovera huset till exempel. Finns mycket jag skulle vilja göra med det. Måla om tex, men de är inte så många år sen det målades sist. Ungefär 5 tror jag. Så det är minst 5 år bort innan det ska behövas göras igen. Men jag vill helt byta färg, och det kostar ju både tid och pengar, då måste man måla två varv mest troligt. Undrar när man borde byta tak? Efter 30 år har jag hört, detta hus är 33. Men inga grannar har då bytt ännu. Men på granngatorna har det börjat bytas senaste åren, men dom husen är oxå några år äldre. Ja men köpstopp var rubriken och här skriver jag om husfärg och tak, ja så kan de gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar