söndag 15 september 2013

Massor med mat

Nu har jag lite mycket vissa dagar, då har ungefär tre sekunders rast och hinner knappt kasta i mig maten. Så då är det bra att ha färdiga lådor i frysen. Igår lagade jag 4 olika rätter, som blev 16 portioner mat. Gjorde samma sak för ett par veckor sen. Gör man detta varje vecka så behöver man ju bara laga mat en gång i veckan. Kanske man borde satsa på. Man får lägga ner ett par timmar en gång i veckan, men man sparar nog en massa tid. Laga mat en gång, diska en gång.

Recept på dessa rätter lägger jag såsmåningom in på Middagshjälpen.

3 kommentarer:

  1. Jag brukar också ha storkok en dag i veckan! Så skönt och faktiskt ganska roligt!

    SvaraRadera
  2. Praktiskt med storkok, till matlådor och middagsmat att snabbt ta fram. Det ser väldigt gott ut det som du har där i alla formarna. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Det ser jättegott ut och så skönt att ha allt klart i veckan när man kanske inte har så mycket tid över till att laga mat:)

    SvaraRadera