tisdag 15 oktober 2013

Städa var det ja

Går som inte så bra med det. Har börjat lite är och där. Men i lördags var en så fin höstdag, och snart kommer det eviga mörkret så jag gjorde en vandring upp på dundret istället. Igår jobb och skola. Idag ledig men så sjukt trött. Blev lite sortering av kläder, bättre än inget. Men långt ifrån färdigstädat. Men 4 dagar kvar denna vecka som jag är ledig. NÅja, ska till skolan i morgon, men tre helt lediga dagar, så nånting ska jag väl lyckas få gjort hoppas jag. Ska baka bröd i alla fall, och laga lite  mat. Men nånstans däremellan måste jag få tummen ur och faktiskt städa.. Har tagit fram mina gamla listor med städuppdrag. Finns även här i bloggen ifall nån är intresserad av ett bra sätt attstäda, men som jag tyvärr inte har följt själv med allt jobb och skola och annat som kommit emellan. Men de blir så mycket enklare om man följre dom där listorna faktiskt. Och gör som jag skrev om då. Istället för att slöa framför tvn när det är reklam, så upp och hoppa och städa i 4-5 minuter, man får gjort mer än man tror. Har nog en hel del tips på den fronten, borde nog läsa igenom mina gamla inlägg.

1 kommentar: