fredag 22 november 2013

Måste jag radera

Det är två inlägg i denna blogg som får mer och mer och mer spam kommentarer, från ställer eller folk som vill l....a ut pen...r. Jag vill inte ens skriva ut dom orden för då kommer väl även detta inlägg att spammas med såna kommentarer. Alltså även det inlägget där jag säger nej, jag behöver inte lå...a !! Där jag klagar på att ett annat inlägg om exis...mini,... bombardertas med kommentarer. Många kommentarer är utländska, om inte skrivna på engelska så är dom helt klart översatta med typ google översättare eller nåt sånt. Dom har ju helt klart inte läst vad jag skriver i alla fall. Inatt kom 7 kommenrarer, från olika avsändare, men med samma budskap och skickade nästan samma tid, med bara en minuts mellanrum, så ja de är ju helt klart spam. Jobbigt de där. Men jag vill inte radera inlägget om exis..min..um, för de är ett bra inlägg, kanske bara ändra rubriken, fast då hittar ju ingen det som vill läsa om just det. Ja jag vet inte hur man ska slippa spammandet.

1 kommentar:

  1. Hej! Kanske går det att stänga av kommentarsfältet ett tag, och se om spam försvinner med tiden, eller att du förhandsgranskar/raderar kommentarer som du inte vill ha.
    Spam är irriterande! Kolla om du har länkat till någonting i de där inläggen, ev ta bort länkarna, och se om det fungerar så att spam försvinner. Lycka till!

    SvaraRadera