onsdag 3 juni 2009

Julklappar beställda


Jo då ni läste rätt, årets juklappar är färdiga, nästan. För mig är det sent påbörjat, brukar börja när det är bokrea. Några till blir det såsmåningom, det blev bara en var till mina barn, och inget till några andra barn. Men till de flesta vuxna är det färdigt. Tänker inte gå in på vad, för vissa läser här. Men jag har mått mitt mål. Det är miljövänliga, mest ekologiska saker. Och till en inte allt för dyr peng. Men jag kommer lägga ner desto mer tid på dom innan det är färdigt... Saker som garanterat alla använder. Inget onödigt småkrafs som man slänger ner i nån låda och aldrig använder.


5 kommentarer:

  1. ÅH, skönt. Det känns tidigt så klart men tiden går så himla fort. Skönt för dig när alla andra trängs i den hysteriska julruschen! Jag blir inspirerad av ditt inlägg och slår till om jag hittar något bra.

    SvaraRadera
  2. Räknas jag som vuxen nu då? :O Vad önskar du dig i julklapp då?

    SvaraRadera
  3. Haha, jaaaa syster, det tycker jag faktiskt, tänk att när jag var exakt lika gammal som dig var det bara en månad kvar till E föddes...
    Jag önskar ju att få samma som jag ger bort, alltså genomtänkta saker. Gärna ekologiska eller miljövänliga eller fairtrade eller second hand. Typ ekolokisk choklad, miljövänlig tvål, secondhand böcker, Ikeas nya solcellslampa.

    SvaraRadera
  4. Jag som tyckte du gammal när hon föddes. Men det kan du ju inte varit om jag är lika gammal nu som du var då...

    Mja, då får vi se vad jag hittar på. Men jag lär ju inte handla julklappar förrens i November/december...

    SvaraRadera
  5. En kompis till mig bloggar, en del politiskt, en del personligt men också om mat. Och hon är vegetarian. Dessutom har hon hel lista till höger på andra bloggar/hemsidor med mat.

    http://rubusarcticus.wordpress.com

    SvaraRadera