tisdag 23 juni 2009

Tjäna på att surfa

Jag håller på testa en massa olika sidor där man kan tjäna antingen pengar eller poäng, som man sedan byter mot presentkort eller saker. Ramlade över ett par bloggar som hade sammanställt mängder med såna sidor.
Det vart förvirrat värre kan jag säga. Jag kom inte ihåg vart jag registrerat mig, vad som funkade och inte, vad som var värt att vara med och inte.
Så nu tänkte jag dela med mig av detta, men ETT i taget. Och dom som inte tycks funka eller är helt meningslösa ( som tar typ 3 år att samla tillräckligt med poäng för att få nåt) dom struntar jag i, eller kanske jag skriver om dom oxå, som en varning så ni inte behöver anstränga er i onödan.

Man kan tjäna pengar på att ta emot e post med reklam.

Man kan tjäna på att bli medlem på olika gratis sidor och få poäng bara genom att logga in varje dag.

Man kan tjäna på att svara på undersökningar.

Man kan tjäna poäng på att titta på andras bloggar och samtidigt få fler besökare till sin egen.

Man kan tjäna poäng på att vara med i tävlingar och då samtidigt ha chans att vinna fina priser.

Man kan ta emot nyhetsbrev eller svara på undersökningar och stödja välgörenhetsorganisationer.

Finns massor. Rik blir man såklart inte alls på detta. Men lite kul är det att kunna tjäna nånting på att sitta på nätet. Och alla presentkort man kan få, det blir fina julkappar och presenter till nära och kära. Och alla goda gärningar man gör när det skänks pengar.

Det första tipset kommer nog senare under veckan. Sen kanske det blir ett i veckan eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar