måndag 1 juni 2009

Utvärdering maj

*Köpstopp
Undantag: Inget till mig själv. Ett par presenter, och barnen har shoppat lite kläder.

Sparat på att inte handla som jag brukar: Eftersom jag räknat ut vad jag ungefär bör spara på ett år, tar jag bort denna post och skriver sen in en slutsumma i årsutvärderingen.

*Handla ekologiskt, kravmärkt, närproducerat, rättvisemärkt och miljövänligt
Ungefär som tidigare med livsmedel.

*Ägna lite tid och pengar åt välgörenhet.
Som tidigare med hungrysite, Cint och pantflaskor. Skänkt till Rädda mammorna och uppmanat andra att göra det samma.

*Sopsortera mera
fortfarande nej... Men funderar på om jag ska försöka mig på att bygga en kompost.

*Följa städschema
Inga större problem med det

*Äta nyttigare,
Går inget vidare just nu med frukt och grönsaker, men har minskat på köttätandet.

*Spendera mindre tid framför tv och dator.
Har blivit för mycket datatid, det är för lätt att slå på en laptop... gamla åbäket orkade man inte slå på i onödan. Men har tittat mindre på tv. Måste börja med skärmfria dagar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar