fredag 9 januari 2009

Du kan förbättra världen

Jag fick mitt första nyhetsbrev med ovanstående rubrik i dag från godhandling, ja vet, jag är tjatig, har ju redan skrivit om dom två ggr, men i alla fall... Idag tipsas bland annat om dammsugarpåsar.nu. Jag har köpt därifrån i flera år, så det rekommenderar jag, enkelt, praktiskt, lite billigare, och framför allt, dom har alla sorters påsar. Och även om man har köpstopp så måste man ju köpa dammsugarpåsar, så det är ett acceptabelt undantag.

Ett litet utdrag ur mailet:

"Handla dina varor här så stödjer du Vi-skogen. Varenda liten krona är värdefull för att göra en insats för en bättre värld. Många små goda handlingar gör världen bättre! Du kan hjälpa till genom att handla cd-skivor, filmer, böcker, spel, kläder, heminredning och en massa annat här som du ändå kanske har tänkt att köpa. Vad du än väljer ger det Vi-skogen pengar. Och det kostar inte dig ett öre extra att hjälpa till. Ett nytt sätt att förbättra världen.
Intresset för Godhandling.se börjar sprida sig men fler behöver få kännedom om att denna möjligheten finns. Tipsa dina vänner du med! När någon registrerar sig för att få vårt nyhetsmail skänker vi 5 kronor till Vi-skogen. "

Man kan välja själv vart pengrna ska gå, jag valde nog Vi skogen för nyhetsbrevet så det är väl därför det står så.

Fick även en undersökning från Cint, svarade på frågor om märken på vitvaror bl.a, det tog 10 minuter och 10 kronor skänktes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar