onsdag 28 januari 2009

Experiment: slöa-hela-dagen

Vet ni hur mycket man får gjort om man ligger i sängen hela dagen och tittar på tv? Nä, inte mycket. Men om man följer min rutin och kliver upp under varje reklampaus? Massor! Under en hel dag, från att man vaknar till att man somnar visas ungefär 5 timmar reklam! Och man hinner faktiskt väldigt mycket på 5 timmar. Alla dagliga sysslor som att tömma diskmaskin, småplocka, hänga tvätt och allt det där. Dessutom hinner man följa städschemat för en hel månad! Och allt det här är färdigt redan mitt på dagen, så hela eftermiddan och kvällen kan man ägna reklampauserna till roligare saker.

Vet ni vilka dåliga program som sänds mitt på dan? Antingen är det "sändningsuppehåll" som betyder att Twins kör reklam för femti elva olika träningsapparater som alla ska förändra ditt liv och vara dom bästa som finns... eller så är det spelprogram som är så fruktansvärt sega så jag fattar inte att folk verkligen orkar titta på ett helt. Jag gav i alla fall upp och fuskade lite. Satt vid datorn i stället. Men, bara 15 minuter i taget, bara för att kunna ta städpauser lika ofta. Timer är en bra sak. Använde den på spisen, som piper tills man stänger av. Men detta fick mig att inse att jag sitter för långa pass framför datorn, vilket normalt leder till värk redan mitt på dan, det slapp jag nu. Så detta kommer jag att fortsätta med. Timer på när datorn är på. Då inte bara slipper jag värk, jag får hushållsysslorna gjorda medan jag jobbar.

1 kommentar:

  1. Det roliga är hur de överdriver hur fruktansvärt JOBBIGT vi har det med våra GAMLA DÅLIGA skurmoppar. Kvinnan går böjd som en 90-åring och skurar golvet på det GAMLA JOBBIGA sättet..
    Sedan var det "Våra bästa år" som hållit på sedan 1965. puh.
    Men jag rensade foton samtidigt!

    SvaraRadera