lördag 28 februari 2009

Utvärdering februari

*Köpstopp
Inga problem, bara skönt att kunna slänga all reklam utan att ens fundera på om man ska tacka ja eller inte.

Undantag: Valp

Sparat på att inte handla som jag brukar: minst 500, men svårt att säga exakt eftersom jag inte längre ens ser frestelserna, så jag vet inte vad jag hade köpt om jag inte haft köpstopp.


*Miljötänkande
Har inte ändrat på så mycket mer, men fortsätter som tidigare.



*Handla ekologiskt, kravmärkt, närproducerat och rättvisemärkt
Köpt miljövänliga fiskpinnar isf dom vanliga, köpt en del I love Eco varor på Ica.


*Ägna lite tid och pengar åt välgörenhet.
Klickar varje dag på bla hungrysite
Tryckt på biståndsknappen
Svarat på frågor från Cint


*Sopsortera mera
Nej inte än


*Följa städschemat
Eftersom jag gick igenom hela huset sista dagarna innan vi hämtade Nikki, så följer jag det inte just nu. Men ska fortsätta med det snart.


*Äta nyttigare
Har gjort matlistor och skrivit in grönsaker varje dag så jag inte ska glömma, och försöker äta en frukt om dan, så nästan varje dag får jag nog i mig 1-2 portioner.


*Spendera mindre tid framför tv och dator
Ja, har kommit en liten bit på väg i alla fall.
Slår på datorn på morronen i stället för att titta på tv hela förmiddan, gör det jag ska och stänger sedan av, slår på den en gång till på kvällen. Så utan att planera tv tiden har det blivit mindre, och eftersom datorn inte är på så kan jag inte springa och kolla mailen och annat i onödan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar