lördag 28 februari 2009

Jag har redan blivit skadad

Storhandling igen. Nu hade jag plötsligt inte problem att hitta ekologiska och kravmärkta varor, jag hade i stället svårt att låta bli att köpa allt jag hittade. Men jag valde att köpa en del ekologisk mat, funderade länge över hushållspappret, men nej, det var så mycket dyrare och det ska jag ju inte äta, så det tar jag nästa gång. Några andra varor stod jag och velade med oxå, men valde x-tra isf eko för det var så väldigt mycket dyrare. Men det blev bland annat ekologiska frysta grönsaker, fil, proviva och olivolja. Letade ekologisk ketshup, men hittade inget, finns inte det? Ekosenap finns i alla fall, och ekotomatpure köpte jag. Kravmärkt hundmat finns oxå, men det är tydligen inte bra för hundarna, för det innehåller mest spannmål och hundar ska ju ha kött.

Summan av mitt ekologiska handlande denna månad har blivit flera hundra mer i matkostnader. Inte konstigt att folk inte vill handla ekologiskt.

2 kommentarer:

  1. Hej, det ska finnas en ekologisk Ketchup. Slotts med grön etikett. Fast jag ska erkänna att jag inte köpt den (ännu). Visst är det trist att det ska skilja så mycket i pris. En dröm vore om alla valde ekoprodukter. Tänk om det var tvärtom..En självklarhet att ALLT var ekologiskt och ville man ha icke-ekologiskt så fick man leta bland hyllorna och sedan betala mer för dessa varor! Ha det så bra, Wi

    SvaraRadera