tisdag 31 mars 2009

Veckans datafria dag avklarad

Det här går så bra så det kommer jag att fortsätta med varje vecka. Kommer inte att tjat på er om det mer, men för er egen och för mijlöns skull, så fortsätt gärna att minska skärmtid.

Kändes lättare igår när jag ändå fick titta på tv, men det blev inte alls något onödigt tittande. Idag blir det ingen tv, men jag sitter vid datorn och gör det jag ska sen stänger jag av under dagen. Hela veckans städning och lite till hanns med igår, så datafria måndagar är verkligen endast positivt. Lyckades till och med få barnen att vara datafria, trots att den ena (den yngsta) var ledig igår. Hon städade hela sitt rum alldelens själv, helt frivilligt dessutom, dammsög och skurade och rensade till och med ett par lådor. Halleluja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar