tisdag 31 mars 2009

Utvärdering av mars

*Köpstopp
Undantag: Bil!

Sparat på att inte handla som jag brukar: ca 1000 kr

*Miljötänkande, kommer att ta bort denna punkt, har gjort det jag kan hemma, med lågenergilampor, släcka lampor, skärmfria dagar, försökte hitta en bensinsnål bil m.m Så nu syns det mest på inköp som jag redovisar nedan.

*Handla ekologiskt, kravmärkt, närproducerat och rättvisemärkt. Och miljövänligt:
Blir mer och mer, söker efter såna varor hela tiden, men väljer bort ibland om prisskillanden är för extrem.

*Ägna lite tid och pengar åt välgörenhet. Klickar varje dag på hungrysite och flera andra såna sidor. Har svarat på undersökningar från Cint som då har skänkt pengar. Köpt ett träd. Pantat flaskor och tryckt på biståndsknappen för nästan hälften.

*Sopsortera mera
fortfarande nej...ifrågasätter fortfarande om det är värt det.

*Följa städschemat
Nja, inte det på flylady. Men som väl alla vet vid det här laget så har jag har gjort ett eget som passar bättre, skrivit in i almanackan så att jag lätt ser vad som ska göras dag för dag.

*Äta nyttigare,
Går sakta men säkert framåt. tänker på det mer och mer, nu även på att äta ekologiskt, inte bara att äta grönsaker.

*Spendera mindre tid framför tv och dator.
Stänger av när jag inte sitter där + skärmfria dagar.

2 kommentarer:

  1. Hej, inte hade jag datafritt inte. Jag glömde bort mig och satte mig och tittade på Robinson på nätet. Sedan läste jag mail och läste lite om Jarl Alfredius. Osv osv.
    Däremot har jag minskat TV-tittandet genom att faktiskt kolla tablån och se om det går något bra. Inget zappande o slötittande.
    Det är inspirerande att läsa din blogg och jag är SÅ glad för dina städlistor ska du veta.
    Skräphinken i badrummet står och torkar..
    Natti natti, Wi

    SvaraRadera
  2. Haha, ja du kanske måste gömma musen, eller häng en lapp framför datorn.

    Tack för att du läser och låter dig inspireras.

    SvaraRadera