onsdag 1 april 2009

Den fullbokade månaden har börjat

Det är väldigt många som fyller år i april. I år är det två av födelsedagsbarnen som fyller jämt, en 90 och en 20. Dessutom är det denna vecka ett dop och en begravning. Med köpstopp kanske man kan tycka det blir lite knepigt, men jag tycker jag hittat bra lösningar.
Barn ska inte lida för mina påhitt. Inte andras i alla fall, kan bli svårt att förklara för dom. Här hemma pratar jag m vad jag håller på med. Det blir mindre antal presenter till alla. Mina barn, får endast två var, och en var är köpta via en djurräddningssida så samtidigt har det skänkts lite hjälp till djur i samband med beställningen. Övriga barn får presenter som jag har sen tidigare i min presentlåda, inget nytt ska köpas. 20 åringen får en present beställd via hungerysite. Mormor som blir 90 vet jag däremot inte säkert än. Kan bli renkött, det gillar hon. Till dopet har jag själv sytt av tyger jag hade sen tidigare. Till begravningen skänker vi till cancerfonden.
Det tycker jag blir bra, inget onödigt konsumerande, presenter som ändå köpts är väl genomtänkta och kommer förhoppningsvis att uppskttas och användas mer än nåt billigt småskrot, och det skänks pengar till bra ändåmål.

2 kommentarer:

  1. Jahaja, ja det blir spännande att se vad jag får då ;) Jag har hittat några saker där som jag allt kan koppla ihop med "Serenity"-dikten eller bönen eller vad man ska kalla den.... ;)

    SvaraRadera
  2. Nä men inte nu vara så nyfiken :P då blir det ju ingen överraskning. Tur att det finns många saker att välja på.

    SvaraRadera