torsdag 23 april 2009

Earth day?

Någon som var medveten om att det var earth day igår? Jag väntade på att det skulle skrivas i tidningarna eller pratas om det på tv, men, antingen missade jag det, eller så uppmärksammades det inte alls. Vad man ska göra denna dag vet jag inte. Om man ska göra nåt? Eller ska man bara tänka på miljön så där i största allmänhet? eller vad är den dagen till för om man inte ska göra nåt särskilt?? Varför blev eart hour så uppmärksammat men inte earth day? Ja, jag har bara frågetecken kring dagen, så om nån vet nånting skriv gärna en kommentar. Borde man inte uppmana folk att plantera träd eller nånting en sån dag? Tänk på tex alla hjärtans dag, vilken faslig mängd kort, godis och annat som köps då, och samma sak med påsken, och julen... men till vilken nytta? Kan man sätta sprätt på pengar då kan man väl satsa lite på miljön.

1 kommentar:

  1. Hej, aftobladets nätupplaga skrev att dagen funnits sedan 1970..?
    Och att NASA sände live-tv. Undrar hur miljövänliga rymdfärderna är förresten.
    Såg nu att även Svenskan skrivit om kampanjen på sin hemsida.
    Jag försöker ha lite "earth day" varje dag. Ska idag till Erikshjälpen förresten, behöver verkligen bokhyllor men vill inte köpa nytt.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera