lördag 23 maj 2009

Det närmar sig

Ja, det är mycket som närmar sig. Nu har isen försvunnit från sjön och gräset börjat växa. Inga minusgrader under natten. Känns som att sommaren är nära. Men det blir väl lika dålig sommar som senaste åren igen. I alla fall om man ska tro gamla sätt att mäta. Erikdagen ska vara kall, då blir det en bra sommar. Men den dagen var det riktig sommarvärme här. Till och med jag som är så frusen gick i shorts och t-shirt.

Datorn är nästan färdigrensad, så den ska bort inom några dagar. Min specialbeställda hylla (egendesignad och hemmasnickrad) är färdig och kommer nog att fylla sin funktion perfekt. Tanken är att dölja alla kablar, vara en plats för att ladda mobiler så inte mobilsladdar ligger runt hela huset, och så hylla för alla mina burkar med pennor och annat. Ordning och reda ska det bli på mitt skrivbord.

Bastubyggnaden har börjat byggas. Den ska förutom bastu ha ett litet förråd, vilket vi har ont om, och ett litet gästrum.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Härligt med bastu..Det bästa jag vet är att basta:)Helst mysa flera timmar i bastun..helst med någon man tycker om..:)

    SvaraRadera