onsdag 6 maj 2009

Framtiden är här

Den nya datorn har anlänt!! Då ska jag bara lära mig hur den funkar. Och vänja mig vid win vista. Och widescreen känns lite märkligt. Och jag är redan galen på laptopmusen, man klickar ju på den hela tiden när man skriver. Den ska kopplas bort! Om jag bara visste hur...
Bara jag får in bilder från kameran så kommer här ett gäng bildinlägg. Om inte dag så kanske i morron.
Nu ska jag leka vidare.

Förresten, mitt försvar till en ny dator: Den är köpt på firman, för det är nödvändigt att ha en pålitlig dator när man sköter bokföring och annat, inte en som hänger sig hela tiden och riskerar krascha. Så jag har inte brutit mot mitt köpstopp. En laptop drar betydligt mindre ström än den gamla rishögen, så en miljöbesparing! Och så platsbesparingen på mitt skrivbord. Måste nog ta före och efterbilder på det. Kommer att bli så fint så.

1 kommentar:

  1. Menar du plattan längst ner som man använder istället för mus? Om du kopplar in en datamus så upphör väl plattan att fungera automatiskt? Eller? Nej, nu blev jag osäker. Använder nästan aldrig laptop. Lycka till i alla fall.

    SvaraRadera