måndag 4 maj 2009

Nu är det vår

Det är fortfarande minusgrader på nätterna, men nog vill jag kalla det här vår. Har varit soligt och varmt hela helgen. Snön har tinat i rasande fart. Om nån dag måste vi nog börja hålla hundarna kopplade, för dom går gärna ut på isen, men den kanske börjar bli för svag snart. Fast förra året var isen helt borta först när vi flyttat in färdigt vilket var 1 juni.
Spisfläkten är uppe, men den låter lite för högt för mina känsliga öron, men det fanns inget att välja på i min prisklass. 10-15 000 minst eller ännu mer om man skulle ha en fläkt som ser ut som jag vill och är tyst.
Jag tjuvstartade med veckans städning och tog extrarummet redan i lördags, vilket blev pannrummet(som inte är ett pannrum utan ett vvberedar/värmepumps/kanin/fiskegrejs/djurmatsförvarings rum) Byggt kaninburar har vi gjort, till dom två som bott i det sk pannrummet över vintern, dom ska bara inredas lite sen får småttingarna flytta ut.
Så var den helgen slut. Vad jag ska ägna denna vecka åt, och vad jag ska blogga om vet jag inte än. Har ingen riktig inspiration till att skriva, men så tycks det vara för alla just nu? Skrivs inte lika mycket på dom bloggar jag följer. Kanske är det vädret? alla vill vara ute och inte sitta och glo på nån dator.
Har jag tur kanske nya datorn kommer så jag kan börja lägga in bilder. Då får ni titta i stället för att läsa.

6 kommentarer:

  1. Hmm, känner igen det där. Jag är nog en av dem som skriver lite mindre nu på våren. Har skärmpaus hela helgerna i kolonin och även på veckorna känns det trögt med blogginspirationen. Men vi kommer igen, både du och jag gissar jag. Om inte förr så till hösten!

    Grattis till våren!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, jag skrev just ett nonsensinlägg på min blogg men det får man ju också göra. Har förresten gjort skinande rent i badrummet.
    Bra med mulet o regn, det är roligare att städa då tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Idag ska jag då inte skriva nåt inlägg. Lyckades inte ens skriva en vettig kommentar. Sorry Wicke för mitt svammel i din blogg :-)

    SvaraRadera
  4. hihi... Jag hade 6 kommentarer varav tre från dig, det är bara kul ju. Ibland snubblar man över tangenterna. Undrar just vad det stod i ditt första inlägg som var borttaget?
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Jasså du byggt kaninburar,tog de länge? Vad använde du för material till golvet,tänkte trä kanske inte är lämpligt som botten? skulle behöva en sån vad tar du för att göra en och sälja?

    SvaraRadera
  6. VI har byggt, inte jag, jag är ingen snickare. Jag kan inte sälja nåt till nån som skriver anonymt. Ska jag gissa var du bor eller? Inte för att det är så svårt...

    SvaraRadera