tisdag 26 maj 2009

Gratis är gott

Fast man har köpstopp måste man väl få shoppa, om det är gratis?
Jag gick för flera år sen med i nånting som jag har glömt vad det hette... man svarade på frågor och fick 150 poäng, som var värda 15 kr. Man kunde byta det till pengar, eller tex prenumeration på en tidning, skänka till välgörenhet m.m. Sen togs det över av zapera. Inga pengar och mest konstiga premier som man inte behöver, salladsbestick, ljusstakar, onödiga små tekniska prylar osv. Dessutom är det nu danskt och dyrt. Alltså man behöver mååånga poäng för att få nåt vettigt. Och lite poäng för varje undersökning 25-75 oftast, ibland mer. Men i alla fall, jag har nu samlat poäng i flera år, och en del av dom skulle försvinna i år om jag inte använder dom.

Hittade hundgrejer. Väldigt passande, då hela tre av våra koppel gått sönder senaste veckorna (ja jag säger ju det, saker går sönder här hela tiden :-(

Vanliga har vi flera, men ett nytt flexi behövdes, så det fick det bli. Även en till klicker eftersom jag börjat klickerträna, och en tyst visselpipa, och så en aktivitetsboll. Det gick över 6000 p, alltså dryga 600 kr. Är billigare i affär i sverige. Men, nu var det ju gratis ändå, så jag ska väl inte klaga. Fast jag har ju ändå "jobbat" ihop dom där poängen.




2 kommentarer: