fredag 1 maj 2009

Spöken, energier eller bara otur?

Saker fortsätter gå sönder. Känns som att jag skrivit dom orden förut, och det har jag. Igår gick strykbrädan sönder. Jag hade redan försökt laga den, men nu rasade den igen. Som allt annat nu för tiden är krokarna som håller upp den gjorda av plast, så det klart att det går sönder. Vattenpumpen är det plötsligt nåt knas med. Den funkar, men jordfelsbrytaren löser ut hela tiden. Det började i natt. Så duscha är svårt, för att spola på toa får vi hinka upp vatten direkt ur brunnen.

En liten sammanfattning av allt som gått sönder i år, helt eller delvis, eller börjat krångla och är på väg att gå sönder.

Min mobil helt trasig, på Es är mikrofonen ur funktion, i Fs har batteriet blivit uselt
En duschdörr
Toastolen
Datorn
Dammsugaren (filterhållaren och påshållaren)
Skosulor (på mina, Es,Fs och Ms vinterskor, alltså inte normalt slitage)
En bärbar telefon
En boxer krånglar
Strykbräda
Vattenpump

Säkert fler saker som jag glömt.

Vad beror detta på då? Har vi spöken som vill ha bort oss? Har vi byggt på nåt olämligt ställe med fel energier? Eller är det för att jag har köpstopp som allt går sönder så att jag ska vara tvungen att köpa saker ändå? Eller har vi bara ett otursår?

4 kommentarer:

  1. Men stackars dig (er)!
    Det är nog en prövning du ska gå igenom, det vänder snart ska du se.
    Tappa inte modet,
    Wi

    SvaraRadera
  2. Saker går helt enkelt sönder rätt ofta. Och ibland går många saker sönder på en relativt kort tid. Samma klumpar uppstår om du slår en tärning och är alltså inget som kräver någon förklaring, särskilt inte någon som inbegriper fenomen som med största sannolikhet inte existerar.

    SvaraRadera
  3. Jag har löst det. Det beror på DIG. Anonyma människor som inte kan stå för det dom skriver sänder ut negativ energi!

    SvaraRadera