lördag 12 september 2009

Shopping och rosa band

Då har jag shoppat igen. Men helt acceptabla saker på flera sätt. Dels är det julklappar, och så går det pengar till välgörenhet, och så var en sak fairtrade och gjord av återvunnet material. En av sakerna tror jag att jag ska unna mig själv, kanske ändrar mig och ger bort så jag skriver inte vad det är, men det har med rosa bandet att göra, så när det går till bröstcancerforskning är det väl okej att köpa även om jag behåller saken själv.Det är ju snart oktober och rosabandet månad, men jag har planerat att inte bara oktober utan hela hösten ska det bidras till olika cancerfonder. För varför uppmärksammas bara bröstcancer med galor och insamlingar på alla möjliga sätt. Det måste forskas mera om alla sorters cancer. Det är en allt för vanlig dödsorsak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar