måndag 11 januari 2010

Julklappar och ekologiskt tips

Ja jag skrev ju aldrig vad jag skulle ge bort i julklapp eftersom vissa läser här, men nu kan jag ju de. Jag försökte tänka till och vara både miljövänlig, eknomimisk, ekologisk och allt på en gång. Det blev bland annat hemmagjorda tvålar. Alltså inte smält tvålmassa utan jag gjorde allt från grunden. Såpnötter blev det också. Och en startsats för tillverkning av naturligt smink. Sen blev det saker som jag redan hade liggande i presentlådan till kusinbarnen. Och lite secondhand grejer. (jo man får ge bort begagnade grejer, de är faktiskt miljövänligt, allt måste inte vara sprillans nytt)

Jag ville också ha ekologiska och miljövänliga grejer. Och sånt man har använding av.Inte massa krimskrams som blir liggande i nån låda. En del lyckades uppfylla mina önskningar. Jag fick en ekologisk mörk choklad. Presentkort. Och jag har fått en ny favorit. Fick en Rapsodine kräm. Ekologisk, behaglig, funkar på eksem och allt möjligt, luktar gott, kladdar inte, ja kalasbra helt enkelt. Finns massor att välja på så det måste testas fler produkter därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar