lördag 9 januari 2010

Nytt år nya...ovanor?

En dryg vecka in på det nya året har jag inte riktigt kommit fram till vad 2010 ska innehålla. Ett helt år av köpstopp är över. Ska man ge sig på ett till? De var ju inga större problem att klara ett år. Nja, då har jag redan brutit mot reglerna i så fall. Har köpt ett par smågrejer som jag lyckades nöta upp förra året. Dessutom är reagalningen och koftmissbrukaren tillbaka. Om än i mindre omfattning. Köpstoppet ska övergå i medvetet konsumerande. Inte en massa impulsköp. Tänka efter. Försöka köpa med miljövänligt osv. Vart dock en ny kofta på rean, tyckte att nåt kan jag väl unna mig efter ett år. Fast just koftor är inget jag lider brist på... dom finns i alla varianter i min garderob, men de var ju rea... :S

En liten sammanställning över 2009 års nya vanor kommer inom kort. Och så sätter vi igång och städar igen va? Om en vecka kanske, då har väl alla hunnit plocka undan julen och hämtat sig efter senaste veckornas firande och släktträffar och allt vad det nu kan ha varit. Sen får vi se vad som händer här framöver. Om jag får inspiration till nånting nytt eller hur de blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar