tisdag 23 februari 2010

Snökaoset i söder

Alltså vad är det med Stockholm, och kanske hela södra sverige, men det är Sthlm man hör talas om mest. Vet dom inte vad snöröjning är eller vad är problemet?? Ok om nu tunnelbanetågen inte är gjorda för att gå ovan jord om det är snö på spåren, jag vet inte hur dom funkar. Men bussarna då? Varför går inte dom som dom ska? Har dom inte vinterdäck eller kan dom inte skotta vägarna? Vi bor ju i sverige allihop, Sthlm ligger inte vid ekvatorn. Snö är inget nytt fenomen.
De är sällan de blir snökaos här trots ett gäng snöstormar varje vinter och en meter snö. Visst, jag var insnöad tre dagar förra veckan. Men de är bara för att jag bor på en gata som kommun och vägverk och alla glömt bort. Så de blir inte plogat lika ofta som inne i byn, och så bor jag sist på gatan och på resten av vägen hade snön blåst bort, så de var ingen som visste att den vid mig drivit igen. Men jag behövde inte ut med bilen så de gjorde inte mig nåt ändå.
Alltså södra sverige: Inse att vi bor i sverige och lär er skotta!

1 kommentar:

  1. Så här är det.
    Snacket om global uppvärmning har nått även inköparna av tåg i Stockholm. Dom köpte in nya tåg som inte fungerar bra på vintern.. för att dom inte trodde det skulle bli vinter mer.. Dom är väldigt troende här i Stockholm.. Nää, det var skoj, stockholmarna VET allt!
    Det är klimatet som inte stämmer med de skrämmande nyheterna om global uppvärmning.
    När inte tågen fungerar sätts bussar in.. Å när 10 miljoner människor ska till jobbet samtidigt.. (tror då det är 10 miljoner, känns då så).. så räcker inte bussarna till.. när tågen står stilla..
    Det är som den värsta rean i Ullared.. Vakter får sättas in för att hålla ordning i leden.
    Grejen är att stockholmare HÖRS! När 10 miljoner stockholmare klagar så HÖRS det! ..ända till norrbotten.. Problemet varar några dagar men snacket varar i 23 år .. till nästa kaosvintern..

    SvaraRadera