måndag 1 mars 2010

Äntligen

Os är slut, tack och lov! Och en massa serier har premiär i veckan, så nu kan man börja titta på tv igen. Även om jag sällan ser Svt, så har os irriterat mig mer än en gång. För nog pratas de os överallt. På andra kanaler, i tidningarna, på facebook, i bloggar, överallt har detta störande evenemang nästlat sig in. Och jag hatar sport så mycket så de går inte att beskriva. Och de enda jag ser på Svt normalt har varit inställt.
Nu är det sport lov, varför detta idiotiska namn? De är lov, punkt slut! Inget sportande här inte. En tur in till stan, kanske ett biobesök för M, eventuellt badhuset. Blomjord ska inhandlas och bytas i mina stackars blommor som ännu lever. Nästa vecka har E lov. Lite dåligt, att inte grannkommunerna kan samarbeta, så bara för att mina barn går i olika skolor med 2 mils mellanrum, och kommungränsen råkar gå i mitten, så har dom inte lov samtidigt. Så hade man tänkt resa nånstans så hade de inte funkat, men de har vi ju inte tänkt, så de går ändå.

1 kommentar:

  1. Mmmm, märkligt! Här tar både Stockholm stad och Huddinge kommun sportlov samtidigt. Kommuner intill varann och jättestora kommuner. Bara Hudinge kommun har c:a 70.000 innevånare.
    Hela norrbotten kunde ta samtidigt. Som det är nu kan det skapa problem. Tänk dom som är lärare och har flera barn som går i skola i olika kommuner däruppe. Alla är lediga olika veckor.. Inte smart.

    SvaraRadera