måndag 26 augusti 2013

Till vad

Jag älskar lila. Och nu har jag fått dessa skönheter, helt gratis genom Yougove panelen. Den ena är ju ganska självklart vad man har den till. Men vad ska jag ha burken till? Det är en marmeladburk. Men dels så, vem äter 4,5 dl marmelad? Jag äter inte så mycket på ett år ens. Och då måste man väl  ha den i kylen oxå. Denna vill jag ha framme för den är så fin. Funderar på om jag ska byta ut min mugg som jag har saxar i. Eller ska det bli en kakburk.. fast vi äter inte så mycket kakor. Jag vet inte vad jag ska göra med den.

Detta är saker jag aldrig skulle köpa annars. Det är sjuka priser på dom. Burken går på 299 kr och Eva solo karaffen på 449!! Dom är snygga, men det är märket man får betala för. Visst, kvalitén är kanske bättre på en del grejer än på nåt billigt ikea krafs, men till stor del är det ändå märket som kostar. Och sånt gillar jag inte. Glas är glas, skulle den hålla bättre för att den kostar 449?  Men får man det gratis så.. då kan man ju unna sig att ha lite fina grejer ändå.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar