lördag 31 augusti 2013

Varning för sportinlägg

Hatar när andra skriver om sport. Blir galen när hela facebook fylls av inlägg om hur det går i matcher under hockey eller fotbolls VM, EM, OS och allt vad det är. Men detta är STOR skillnad. Jag sitter INTE framför tvn och skriver nånting. Tittar aldrig någonsin på sport på tv. Jag har varit med själv. Jag har sprungit, jag har vunnit priser. Att jag då sen råkade se starten av k22 och råkade se när Marcus Hellner gick i mål som vinnare. Och Charlotte Kalla som vann damklassen. De var ju för att jag var där, inte för att jag satt i soffan och glodde när andra kämpar. Jag har kämpat själv! Fast k22 de sprang jag inte, då hade jag inte vart i mål än. Men k2 blev det, som var 2,2 km. K22 var 2,2 mil. Liiiite skillnad kanske..


Hellner på upploppet



Dagens första pris för mig vann jag på lottning på startnumrena. Ren tur alltså. 100 kr på Ica blev det.




Dagens andra pris, som var ett förstapris..  vann jag av ren envishet. För att jag varit med i sommarens alla 13 lopp. Förstapristagaren skulle vinna ett par löparskor. Men jag fick ett presentkort, så jag kan ju köpa vad jag vill för det.



Med tanke på att Hellner och Kalla vann 1000 kr, och jag 999 så är jag vansinnigt nöjd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar