onsdag 7 januari 2009

Dagens frestelser

Med posten kom en hel hög.
Elloskatalogen med ett födelsedagserbjudande, presentkort på 200 om jag beställer för 800. Inget jag nappat på normalt heller. Brukar beställa flera ggr per år, men när det är rea, eller när nån behöver nåt särskilt, inte för 800 på en gång. Så det kan jag inte räkna med i sparade slantar.

Från iForm ett erbjudande om 2 tidningar och en premie för 39.50 +39.50 i porto. Sen måste man köpa ett nummer för 49.90. Detta brukar jag nappa på, men inte i år. Sparade slantar blir alltså 128,90.

Jotexkatalogen med reakatalog, jag brukar beställa när det är rea två ggr per år för allt mellan 2-500 kr. Minsta ordervärde 200 + frakt+fakturaavgift, så sparade slantar blir minst 270 kr.

Yver Rocher skickade ett finfint erbjudande som jag absolut skulle svarat på, ett annat år alltså, inte nu. Fraktfritt och en hemligt paket värt 359 kronor, och man behöver bara beställa för 50 kr+porto så minst 56 kronor sparar jag där.

Oj oj oj vad jag sparar pengar idag...

Men sen kom ett litet dilemma. Erbjudande från Pollux hästbokklubb. Välkomstpaket för 9 kr+39 i frakt, inget köptvång. M skulle säkert vilja ha det, funderar om jag ska ta det och säga upp genast sen, så har jag en billig födelsedagspresent färdig till henne. Och vissa presenter tillhör ju undantagen. Två böcker ett pc spel, en klocka, en borste och en film för 48 kr. Normalt skulle jag inte tveka. Ska fundera på saken några dagar. Man ska svara inom 7 dagar för att få filmen. Ska jag strunta i det och spara 48 kr, men då måste jag ju gå och köpa nåt till henne istället, som förmodligen inte blir lika billigt. Hmm, jag slåss med min inre moraltant som skriker "nej nej nej, du har köpstopp" och ekonomen som säger "hon får mer saker om hon får detta än vad du kan köpa någon annan stans för lika lite pengar" Vem tror ni vinner?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar