onsdag 7 januari 2009

Nya vanor 2009

Börjar skriva en lista på alla nya vanor jag ska försöka mig på i år. Kanske tillkommer fler innan året är slut.
Jag börjar som sagt inte med allt på en gång, en vana är svår att ändra på. Läste nånstans att det tar ca 8 veckor att få in en ny vana. Så att försöka ändra på en massa saker samtidigt är nog dömt att misslyckas. Vissa vanor har jag tidigare försökt ändra, men misslyckats. Dessa ska jag nu lyckas med! Vissa vanor har jag börjat förändra under förra året och fortsätter att förbättra detta i år. Förklaringar kommer så småningom till de som jag inte redan skrivit om.

*Köpstopp

*Miljötänkande

*Handla ekologiskt, kravmärkt, närproducerat och rättvisemärkt

*Ägna lite tid och pengar åt välgörenhet.

*Sopsortera mera

*Följa städschemat

*Äta nyttigare

*Spendera mindre tid framför tv och dator

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar