måndag 5 januari 2009

Storhandling

Årets första resa in till stan för att storhandla resulterade i några sparade slantar. På Dollarstore var det rea på julsaker, minst 70%, det mesta kostade 1 krona, men jag köpte inget! Jag utförde endast mitt uppdrag och inget annat. Jag var utsänd för att köpa cd skivor, inspelningsbara, inte alls nödvändigt anser jag, och jag skulle inte göra ett undantag i köpstoppet för att köpa det till mig själv. Men, lever man med någon som har 0 ekonomiskt sinne så skulle det gå åt betydligt mer pengar om jag sa att han fick åka och köpa dom själv, då skulle han komma hem med massa onödiga saker han inte alls behöver.

På Coop håller dom på att bygga om och bygga ut och har ombyggnadsrea på massor med saker. Bland annat hittade jag lila ytterkrukor, det skulle vara nåt det, lila är min favoritfärg och den färg som ska komma in i köket under veckan när julsakerna ska bort. Men, jag köpte inga, så 19 kr/st sparade jag. Och inte köpte jag några andra reagrejer heller. Det går ju riktigt bra det här :-)

Dessutom fick jag tips om att Granngården har 18 kilos säckar med kaninpellets. Så där sparade jag 180 kronor. Djurmat är naturligtvis nödvändigt och ingår inte i köpstoppet, men det skadar ju inte att man kan handla billigt.

1 kommentar:

  1. Oj, oj, oj.. deee hade jag nog inte klarat att avstå från allt dee billiga.. fast kanske ändå..När man väl bestämt sig sååå..

    SvaraRadera