onsdag 21 januari 2009

Saker går sönder

Undrar om det är lag på att saker måste gå sönder för att man har köpstopp? För det är ju alltid så att när man har det knapert och verkligen inte har råd att köpa något, då går allt sönder samtidigt.
Inte ens en månad har gått, men redan har det börjat hända grejer. Mina vinterskor fick plötsligt ett hål rakt in i sulan, från sidan, men jag kan gå med dom ett litet tag till. Sen har jag fler när dom helt faller sönder så jag ska nog klara nästa vinter.
Min kära mobil har lagt av. Den bästa jag haft och hela tre år har den hållt, rekord för min del. Men som tur var så gick jag på telias övertalning i somras att byta från refill till abonnemang och fick då en mobil på köpet. Så den får jag använda nu då, för nån ny tänker jag inte köpa. Men den är väldigt enkel, ringa och skicka sms är ungefär allt man kan göra med den, men det räcker för mig.
Datorn har blivit helt hopplös, den blir värre för varje dag, så en krash är att vänta innan hela det här året är slut. Men bara den håller fram till sommaren, för då tänker vi köpa en laptop till firman. Men jag har ju kontoret hemma och jag är ju min egen chef så vem kan hindra mig från att använda den privat oxå.
Hmm, få se nu, inget mer trasigt... nä inte än, men tvn har börjat pipa ibland, undrar vad det betyder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar