torsdag 12 februari 2009

I min hjärna just nu

Jag kan starkt rekomendera en halvtimmes promenad i 30 minusgrader. Man blir pigg minst sagt.

Ska inte skriva nåt intressant just nu, tänkte bara berätta lite om vad som händer.
Har nu påbörjat flera inlägg som jag inte ska lägga ut just än, men som har legat och grott i hjärnan, så kan jag skriva en snutt då och då och lägga ut nåt inlägg i veckan trots att jag nog mest troligt kommer att ha väldigt fullt upp närmaste månaden, eller halvåret... På lördag åker vi och hämtar valpen.
Förutom att påbörja inlägg så håller jag på och kör igenom städschemat för en hel månad så slipper jag tänka på sån detaljstädning, blir nog att springa runt och skura hela dagarna. Valparna har visst vägrat göra nåt ute än så länge. Dom står bara och fryser och vill in. Så det lär väl ta lite tid att få henne rumsren. Är ju ett tag kvar innan det blir vår här.
Och så håller jag på att tillverka presenter. Vi ska på dop snart och jag ska inte köpa något. Eller ett broderi har jag köpt i höstas, redan innan han var född. Nu gäller det bara att hinna brodera oxå. Sen ska jag sy en liten lapptäcksgrej som ska hänga på väggen där man skriver in hur lång man är. Tyger har jag hur mycket som helst så det behöver jag inte köpa. Det blir lappar i olika gröna nyanser och så lite blått. Och applikationer med djurmotiv. Och nån ficka på kanske där man kan stoppa leksaker.

Får jag skryta om min utsikt... Här utanför fönstret går renarna och äter på björkarna och en del gräver i snön. Vissa är lite latare och går i krubborna och äter det som serveras. Just nu har jag en jätteren som tittar in, han undrar väl vad jag gör. En sån där riktigt stor med enorma horn. Solen lyser. Svinkallt och en meter snö, men vem kan klaga när man lever så här. Vi är långt ifrån rika, men pengar är inte allt. Det HÄR är ett liv värt att leva.
Ja ursäkta , fick bara nåt slags lyckorus plötsligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar