tisdag 3 mars 2009

Min blogg en miljöblogg?

Mitt år med köpstopp var ju det jag först hade tänkt att denna blogg skulle handla om, alltså en konsumtionsblogg. Jag tycker det är intressant med ekonomi och människor som lever över sina tillgångar, och framför allt såna som tar tag i saker och ting och lyckas gå från shoppingberoende till skuldfri. Och det var ekonomibiten jag hade tänkt blogga om.
Men sen tillkom fler och fler vanor i rask takt.
Trillade idag in på Miljöbloggaktuellt och upptäckte att jag är omnämnd i ett inlägg och har hamnat på en lista över miljöbloggar. Tack!
Plötsligt inser jag att nästan alla mina nya vanor faktiskt har med miljön att göra. Köpstopp=bra för miljön. Köpa ekologisk=bra för miljön. Äta mer grönt och mindre kött= bra för miljön. Spara på el=bra för miljön osv. Och mina inlägg börjar handla mer och mer om miljö. Kanske får tänka om, och inse att jag är en miljöbloggare. Eller att jag är det OCKSÅ, för jag vill fortfarande gärna nå ut till alla som har köpstopp, har ekonomiska problem osv. Vi är bara inne i mars, mycket kan hända, man vet aldrig var detta kan sluta.

3 kommentarer:

  1. Det är klart att det är en miljöblogg! Det har jag tänkt och tyckt från första början. Keep on rocking!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag har insett samma sak. Jag har en miljöblogg! :) Anledningen till att jag startade mitt köpfria år var främst en antikapitalistisk hållning. Jag ogillar pengar och att vi hela tiden ska köpa oss lyckliga. Miljön fanns också där, men jag har de två senaste månaderna försått hur nära kopplat det är till miljöproblemen. Har faktisk skrivit fler inlägg om miljö än kapital.

    SvaraRadera
  3. Ja, koldioxidexpeimentet, du har ju en miljöblogg, men du har köpstopp, så visst hänger det hela ihop.
    Och Rune, jag började läsa din blogg för att du har köpstopp, men har sett att det blivit en hel del miljöinlägg hos dig oxå :)

    SvaraRadera