onsdag 20 maj 2009

Att vara eller inte vara...

Har funderat ett tag hur jag ska fortsätta. Ska jag bli mindre personlig och hålla mig till ekonomi och miljö, och på sin höjd skriva mina åsikter i ämnet. Och samtidigt starta en till blogg där jag skriver vad som helst. Fast då kanske bara öppen för läsare som jag godkänner. Eller skriva vad som helst, men utan namn och bilder och ha den öppen för alla. Eller ska jag fortsätta som jag gör nu.

Tänker på en viss blogg som är ganska känd, men som jag nästan slutat läsa, för den har blivit så opersonlig och då i mina ögon lite trist. I början skrevs det om barn och familj och var väldigt personlig.

Kanske jag tappar massa läsare om jag blir opersonlig? Eller kanske jag får fler läsare för att jag håller mig till ämnet och skriver faktagrejer och inte personligt dravel? ( som det här förvirrade inlägget ;-)
Funderar ibland över saker jag skulle vilja skriva om, men låter bli för att det känns för peronligt för att passa in här. Fast den heter ju ..."och andra nya vanor" vilket betyder saker som jag vill ändra på i mitt liv, som kan vara lite mer personliga saker som kanske ingen är intresserad av att läsa. Men det heter ju inte "här är mitt liv " heller....
Eller ska jag kanske fortsätta som nu här, men ändå starta en till blogg också???
Eller ska jag vänta till nästa år, och kanske starta TVÅ nya bloggar, för då har jag ju inte köpstopp längre...
Nån som ens orkat läsa mitt svammel ända hit? Nån som förstår hur jag tänker? Nån som har en åsikt om hur jag ska göra?

1 kommentar:

  1. Åh, jag förstår precis vad du menar! Jag har varit på vippen att skriva väldigt personliga saker ibland men det skulle jag hellre vilja om jag var helt anonym vilket jag inte är för alla som läser.
    Jag har varit inne på att starta en annan, helt anonym blogg men på något sätt känns det tillräckligt att ha en.
    För periodvis har man ju andra saker här i livet och då blir det nästan ett stressmoment. Typ; oj, nu har jag inte skrivit på fyra dagar, alla kommer att tappa intresset helt för att följa mig.. och det vill jag ju inte!
    Hoppas du fortsätter här, jag tycker jättemycket om din blogg! kram från Wi

    SvaraRadera