lördag 30 maj 2009

Nej, jag är inte botad

Jag som tyckte att det inte är några problem att ha köpstopp. Ett år kommer jag att klara. Det har inte varit svårt att gå förbi sånt som jag annars skulle köpa.
Men idag var det nära. Jag köpte inget till mig själv, men jag tänkte tanken. Mer än en gång.
På dollar store fanns en lila vas, min favoritfärg, och bara 20 kr. Vilken tur jag har köpstopp, då behöver jag inte fundera på saken. Foppatoffflor, hmmm, tänk om jag skulle.... dom kostar bara 30 kr. Nej! Men flip flop då, bara 10 kr. Nej, jag behöver inga skor! plastkorgar, 3 för 10, billigare kan det inte bli, att ha allt småskrot i badrumsskåpet i. NEJ!! Jag överlever utan!
Det blev allt svårare att gå förbi saker utan att köpa, men jag lyckades ännu en gång. Och nu är det bara 7 månader kvar. Tänk vad tiden går fort.

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Jag skulle ha skit svårt för att inte köpa något. (ofta köper man något bara för att köpa någon sedan om man behöver det eller inte spelar inte så stor roll).

    Jag funderade på en sak. Gäller köpstoppet allt? kläder och son också?

    SvaraRadera
  2. Bra! Det var strongt gjort. Jag har syndat TVÅ gånger och jäklar vad jag ångrar den första synden. Det var två små dukar (bordstabletter egentligen). Till DASSET! Tänkte att det skulle bli fint. Dukarna var tråkigt beige o blev inte ett dug snyggt. (2 X 14.90:- )
    Häromdagen köpte jag rökelser på Indiska. Tänkte att när jag städat ett rum så fint så skulle det bli pricken över i liksom.
    Men jag erkänner nu och biktar mig lite..
    Kram, Wi

    SvaraRadera
  3. Jag övar fortfarande. Duvet.. gamla hundar..

    SvaraRadera
  4. Mitt köpstopp gäller allt till mig, kläder har jag i garderoben, man behöver inte alltid ha nåt nytt, man kan slita ut det man har först. Lite trist, men ett år ska man väl klara. Gäller även saker till hemmet som nya gardiner och sånt. Köper heller inget onödigt till barnen, men dom får köpa saker själva. Presenter försöker jag köpa bra saker och i första hand ekologiska eller miljövänliga.

    Det är ju det där med billiga grejer. Svårt att låta bli, 14.9 var billigt, men inte nödvändigt kanske. Det är bara att kämpa vidare.

    En gammal hund behöver öva mer...

    SvaraRadera