fredag 29 maj 2009

Till alla städare och ickestädare

Kanske dags för en liten påminnelse. Jag vet att jag har väldigt många fler läsare nu än för några månader sen. Och det har junnit bli en hel del inlägg, så det är väl ingen som orkat läsa igenom hela bloggen. Så jag tänkte repetera syftet med mina städscheman.

Meningen med dom är alltså att man ska slippa alla galna vårstädningar eller julstädningar och ändå ha ett hem som är städat från topp till tå. Man måste fortsätta med sina dagliga diskar och småplockande, och man måste även fortsätta med sina veckostädningar.

Städschemat är till för såna saker som vanligtvis inte blir gjorda särskilt ofta. Som att torka lysknappar, rensa garderober, städa kylen, torka lister, damma lampor osv osv.

Du kan läsa mer här och här

1 kommentar:

  1. Åh, jag älskar dina veckolistor! För som sagt; får jag råda helt självsvådligt så blir det lite småplock här o småplock där och dutt.
    Självklart läser jag dina andra inlägg också med stor behållning,
    kram från mig, Wi

    SvaraRadera