måndag 7 september 2009

Städa städa

Är det någon som saknat mina städscheman under sommaren? Nån som vill att jag fortsätter med dom?
Jag ska i alla fall börja följa dom igen, det blir bara pannkaka av allting annars, hela sommaren har vart upp och ner på många sätt. Bland annat så har det inte blivit mycket gjort för att jag kommit ifrån mina rutiner. Utan städschema blir det bara den vanliga dagliga och veckostädningen. Allt annat glöms bort.
Att börja träna utan att bestämma vilka dagar och tider det ska ske på gör att det blir lite si och så med det också.
Så här har det gjorts scheman för glatta livet idag. Det funkade bra när jag pluggade, så varför ska det inte fungera nu. Man får mycket mera gjort på en dag om man har satt upp mål. Såklart mål som inte är orimliga. Det får inte kännas jobbigt på något sätt. Men man känner sig så mycket duktigare när man får massa saker gjorda, vare sig dom är nödvändiga eller rent nöje. Och man kan med gott samvete slänga sig framför tvn kl 20 och titta på alla program som börjar igen.


Om det fortfarande finns intresserade här så kan jag börja lägga ut städscheman nästa vecka.

2 kommentarer:

  1. Jag har väntat och väntat på att du ska tycka att det är höst och börja med städschemat igen. Äntligen, så kanske jag får något gjort också.
    /Eva

    SvaraRadera
  2. Ja, gärna. Jag lyckas inte följa dem alltid, men nån gång ibland blir en bortglömd vrå städad tack vare inspiration från dig.

    SvaraRadera